Pages

Monday, March 14, 2011

tsunami melanda lagi...!

11 Mac 2011, tsunami melanda lagi di Jepun..sangat menakutkan biler tau berita ni dari besfren aku, Wawa...time tu aku ngah keje..nak buka berita online kat opis aku memang tak dapat la kan..so Wawa pun mesej aku..sangat mengekutkan...tapi biler dengar kat Jepun, cam tak rase simpati sangat berbanding dgn tsunami kat Acheh dulu..sebab kali ni punyer, diorg cam dah tau & alert..dulu time kat Acheh tetibe je kena & habis 1 Acheh tu musnah & kalo tgk video dia, bergelimpangan mayat2...yang kali ni punyer, memang la teruk tapi ramai gak org yang selamat..just kiter simpati sebab negara diorg kena tsunami je la...takziah pada semua ahli keluarga mangse...

ni kali ke2 tsunami yang dasyat..tu la petanda ari kiamat (eh cam pantun la plak..hehehe...). Alhamdulillah negara kite Malaysia terlindung dari semua tu..tapi kite sbg manusia kena sedar & insaf dgn ape yg t'jadi..ni tak, makin ari aku rase makin m'jadi2 org kat Malaysia ni..macam2 kes dah..isy..isy..isy..i don't want to say to much..takut kena banned plak nanti..hahahaha....tapi kite dah dapat tgk gak,dah banyak tande2 yang Allah tunjuk kat kite..terpulang pada kite nak berubah @ tak...masing2 ade akal fikiran, maka b'fikir la secara rasional...

eh nape tetibe aku ni jadi p'ceramah plak..dah ubah profesion kot kan..hehehe..orite,malas nak bebel panjang...cukup la sekadar m'beri sepatah dua kate yang sangat simple ni..nanti continue lagi..tata...

No comments:

Post a Comment