Pages

Sunday, August 1, 2010

kerana kau cermin kete ku....

huh..!ari ni sgt la malang..pagi2 aku dgn semangatnye nak gi keje.bgn cam bese,mandi & siap2...kul 8 dah kuar dari umah..gi beli roti & air tuk bekal gi keje..pastu gi ke kete kesayangan,WRB ****...masuk kete,start enjin bg panas before gerak..cam bese biler aku tunggu enjin panas,aku akan dok dlm kete & buka cermin..punye la hampeh aku ni,bleh plak lupe cermin kete tu bleh turun tapi xbleh dinaikkan semula..lalu ape lg,mmg xbleh naik langsung..niat ati nak gi keje gak,so usahe cari workshop kot2 ade yg buka pagi2 seawal kul 8 kan..tapi sume nye hampeh coz mane ade workshop buka pagi2.tambah2 ari ahad..hmmmm...

biler xde workshop yg buka time tu,aku pun call babah..babah ckp kalo tempat dia pun buka kul 9.30am..mane la aku sempat nak gi keje.shift kul 9am...mmm...lalu aku pun call opis bgtau xbleh dtg sb kete breakdown..so terpakse la amik emergency leave (EL) unpaid..yela,cuti pun dah abih.EL kan tolak dari AL..kurang la gaji aku bulan Ogos nt gara2 cermin kete.ape nak wat,dah naseb..tu la,aku ni sorang yg pelupa..ni la malapetaka yg t'jadi.huhuhu....

alang2 aku dah antar kete gi workshop betulkan cermin,aku pun wat keputusan tuk service kete terus...aku soh tauke tu cek tayar,air-cond,servis yg bese 3 bulan tu...puas ati gak la antar kat situ.tu pun babah yg rekemen...tadi amik kete,total kene byr RM220..pas servis gle ringan & best..mmg rase cam betul2 servis la...kat situ pun ade jual sport rim..cam ok je harge..range dlm 800 paling murah & ori..standard la tu kan..nanti ade duit lebih,nak tukar sport rim la...lalalala~~~

pasni kete aku dah bleh buka dua2 cermin depan...jgn wat hal lagi dah la...dan lagi 1,naseb antar kat tempat tu.sebab ari tu cek kat bangsar,apek tu cakap kene tukar belt air-cond.tapi tauke yg aku servis ni cakap xpyh pun..so selamat gak duit aku RM20.hehehe...

anyway,kepada kete ku,jgn wat hal lagi...please....

No comments:

Post a Comment