Pages

Thursday, December 29, 2011

Pengsan..!!!

punca sakit xtau...byk sgt kemungkinan tapi x pasti...huhuhu...aku pun xtau kenapa tetibe bleh pengsan...yang aku tau pada ari Isnin (19/12/2011) aku gi keje cam biase..aku masuk kul 8pagi...cam ari2 lain aku memang x makan apa2 time breakfast kecuali minum nescafe..pastu time rehat kul 11.30pagi, aku gi makan nasi berlauk..lauk pun xde la yg pelik2..cam biase yg aku makan je..pastu sambung keje cam slalu,xde yg berbeza ari tu..

waktu berlalu sampai la kul 5ptg...time tuk pulang..tapi kan before nak abih keje tu, tetibe mata aku berpinar2...tgk skrin pc pun blur..aku xtau nape tetibe jadi camtu...aku dah terpikir nak jadi cam dulu balik ke..tapi aku wat xtau je..on the way b'jalan gi kete,mate aku dah x berpinar lagi cume kepala aku rase sakit...aku pikir kejap je sakit kepala tu..tapi rupa2nye sakit dia makin teruk..aku still buat cam xde pape siap gi amik baju kat dobi & amik besfren aku balik keje...

lepas amik besfren aku balik keje,kitorg gi Bangsar  Village tuk makan kat The Loaf...time kat Bangsar ni la sakit tu makin teruk...aku dah start muntah2...byk kali muntah sampai xtau nak keluarkan ape...kepala makin sakit cam nak cabut je...aku rase time tu aku migrain sebab terlalu sakit...makan pun x, aku just teman besfren aku makan je...rase nak balik & tido je...

pastu on the way nak balik ikut jalan kat Bangsar yg area umah org kaye..jalan berbukit-bukit...sampai kat 1 tempat ni ,area Pantai hospital aku berhenti lagi sebab rase nak muntah...1st aku turun kete & muntah...pastu rase cam ok aku masuk kete...pastu rase lagi nak muntah, aku turun...time nak masuk kete tu, aku rase x larat sangat & pandangan jadi gelap...tetibe aku sedar besfren aku kejut aku cakap,"eh awak ni kenapa ni???apsal baring sini?bangun2..." aku pun bangun,siku rase pedih sebab luka...then masuk kete...besfren aku suruh gi hospital...sebenarnye memang dia dah suruh aku gi klinik,tapi aku yg degil sebab ingat kejap je sakit tu...tapi sebenarnye melarat sampai pengsan..hahaha..padan muke aku... =P

aku pun cube la drive sampai Pantai hospital tu..tu je paling dekat time tu...masuk je parking aku rase nak pitam lagi & aku muntah...x sempat nak parking kete...nak xnak besfren aku yg dah lame x bawa kete manual terpakse bawa tuk parking..aku xnak bagi tapi terpakse gak sebab betul2 x larat...disebabkan besfren aku x biase ngan kete manual,dia pun drive sket sampai parking doktor then enjin pun mati.huhuhu...pastu kitorg terus gi kecemasan...lepas register semua, aku pun di'check' oleh doktor...

cam biase la,doktor ni bukan tau sgt punce...dia just tanye benda basic yg kemungkinan menyebabkan sakit aku tu...lepas tu aku kena injection 2 ubat & masuk air 1 botol...baru 1st time aku kena camtu..mula2 ingat aku kena warded..tapi x payah pun sebab lepas masuk ubat2 tu aku terus ok...yang x best tu,nak minta MC x dapat sebab doktor cakap aku akan ok lepas balik rumah rehat...cit kedekutnye hospital...nasib aku memang cuti esoknye tu...huhuhu...

tu la dia kisah yang aku x sangka akan jadi..Alhamdulillah time tu aku ngan besfren aku...kalo x, ape la akan jadi ngan aku ek...besfren aku sempat amik gambo time aku masuk air tu..sebab time tunggu tu dia boring..semua benda dia nak kaco dalam hospital tu..hahaha...

x sangke sampai kena masuk air..huhu...

skrg Alhamdulillah aku dah sihat..tapi kadang2 cam berhati2 nak makan & buat sesuatu...sebab takut jadi lagi..hehe...

No comments:

Post a Comment